وزیرخارجه آمریكا از ادامه درگیریها در منطقه قره باغ انتقاد كرد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا به نقل از ' آپا'، 'هیلاری كلینتون' در عین حال تاكید كرد: امریكا برای حل مناقشه قره باغ آمادگی لازم را دارد، ضمن اینكه به درگیریهای دو طرف در این منطقه باید پایان داده شود.

وی با اشاره به مذاكرات خود با مقامات جمهوری آذربایجان یادآور شد: در این مذاكرات مسایل مختلفی از جمله راهكارهای حل مناقشه قره باغ، تامین امنیت انرژی در منطقه، افزایش همكاریهای باكو در مساله افغانستان و انجام اصلاحات دمكراتیك در جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

'المار محمد یاراف' وزیرامور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این كنفرانس خبری گفت: در سالهای اخیر روابط جمهوری آذربایجان با امریكا در تمامی زمینه ها توسعه یافته است.

گفتنی است، همزمان با سفر وزیر امورخارجه امریكا به منطقه قفقاز جنوبی، درگیری ها در منطقه كوهستانی 'قره باغ' بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز گذشته شدت گرفت به طوری كه با كشته شدن تعدادی از نظامیان آذری و ارمنی، دوطرف در این درگیرها تلفات سنگینی را متحمل شده اند.

طبق گزارش اعلام شده از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این درگیرها پنج سرباز آذری كشته شدند و بر اساس بیانیه وزارت دفاع ارمنستان نیز سه كشته و شش زخمی نتیجه تلفات نیروهای ارمنی در این درگیریها بوده است.

سفر هشت روزه وزیر امورخارجه امریكا به كشورهای اروپایی دانمارك، نروژ، سوئد و منطقه قفقاز از جمله ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان امروز به پایان رسید و وی شامگاه چهارشنبه باكو را به مقصد تركیه ترك كرد.

خاورم/1108**1597





:: برچسب‌ها: دختر , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: